הנחיות לצמצום שימוש בציוד אלחוטי והתיחסות לרגישות לקרינה – ד״ר מיקי הרלינג

פורסם ב-

ב- 1973 מוטורולה ערכה את שיחת הטלפון הסלולרית הראשונה, והיום – כותב ד״ר מיכאל הרלינג, רופא משפחה מוערך ב"מכבי" – פלאפון, מחשב, טאבלט, לפ-טופ, מיקרוגל, טלפון אלחוטי, בלו-טות’, שעונים חכמים, האינטרנט של הדברים (IOT), אנטנות סלולריות, ראוטרים, קווי מתח גבוה. רשתות תקשורת, לווינים, וכל המכשירים שאיננו יכולים בלעדיהם, שצריכים הרבה חשמל והרבה גלי רדיו להעברת האינפורמציה מצד לצד בכדור הארץ.

הדור הנוכחי הוא הראשון אי פעם שנחשף לכל כך הרבה חשמל, לכל כך הרבה גלים ולכל כך הרבה קרינה, מכל כך הרבה מקורות ומכל כך הרבה סוגים! בניגוד לעשן סיגריות שהוא מוחשי ונראה לעין, קרינה לא נראית ונמדדת במונחים של גל אלקטרו-מגנטי, תדר, אמפליטודה, עוצמת אות, ספקטרום, וולטים, ואטים, גאוסים, משוואות תרמודינמיקה ועוד המונחים קשים להבנה וכולם מתעלמים מהגלים ומהקרינה האופפים אותנו 24/7 וסומכים, כמו בנושאים רבים אחרים, שרגולטור אכפתי שמבין יגן עלינו ויזהיר אותנו. זו טעות. ד״ר הרלינג מזכיר כי הסיגריות מסוכנות, ובכל זאת, חברות הטבק משגשגות ונזרע חולי.

הדור הנוכחי הוא הראשון אי פעם שנחשף לכל כך הרבה חשמל, לכל כך הרבה גלים ולכל כך הרבה קרינה, מכל כך הרבה מקורות

לצמצם חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית

ד״ר הרלינג (שביקרתי אצלו לפני כשנתיים) צלל לנושא וקרא חומר רב. הוא מעיד כי לא פשוט לגבש דעה לגבי מידת הסכנה שבחשיפה לקרינה היומיומית אליה כולם נחשפים. רב הנסתר על הגלוי בנושא זה, שמעורבים בו אינטרסים כלכליים כבירים. המחקר המדעי רצוף בסתירות פנימיות ובמחקרים באיכות ירודה. ההחלטות של ועדות מומחים לגבי רף הקרינה המסוכנת משתנות ממדינה למדינה. מומחים, ומומחים מטעם עצמם טוענים בלהט שקרינה אלקטרומגנטית מאנטנות סללוריות, מראוטרים, מקווי מתח גבוה, ממכשירי חשמל ביתיים (מיקרו-גל או טלפונים אלחוטיים) היא בכלל לא מסוכנת או מאד מאד מסוכנת.

ד״ר הרלינג מציין כי קרא ספרים הטוענים שהקרינה האלקטרומגנטית המודרנית היא השטן, לצד סיכומים של מדענים מובילים ואת המחקר העדכני שהראה בצורה חותכת כי קרינת סלולר גורמת לסרטן בקרב עכברים, וביחוד אחרי שפגש מספר חולים עם רגישות לקרינה שחייהם אומללים ביותר (חלק מחברי העמותה ביניהם) – השתכנע! פוסט זה של דר' הרלינג הוא פרסום ראשון של רופא קונבנציונלי בעברית, המתייחס לרגישות לקרינה. דר' הרלינג מכיר ברגישות לקרינה. מספר רופאות ורופאים נוספים כבר מכירים בקיום הרגישות לקרינה. עם זאת, הממסד הרפואי עדיין מתעלם מהתסמונת.

 

למרות שאין עדיין המלצה גורפת, ד״ר הרלינג בחר להיזהר ולצמצם חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית. עיקרון הזהירות המונעת של ארגון הבריאות העולמי וחוקרים נוספים.

בהוראות הבטיחות של כל סלולרי, מציין הרלינג, מודגש שאין להצמיד את המכשיר לגוף ויש לשמור על מינימום מרחק של 5-15 מ”מ (תלוי בחברה). מרחק של 30, 40 ס”מ מספיק כדי לצמצם את הקרינה. כאשר מדובר בלפטופים או טאבלטים מומלץ להניח אותם על שולחן ולא על הבטן תחתונה שלנו, שם הם מטגנים את האברים.להפחית זמן שימוש. כדאי מאד לנהל שיחות ארוכות דרך טלפון קווי !! בסלולרי רק שניות בודדות ובשיחה ארוכה רק עם אוזניות אוויר מיוחדות כאשר הסלולרי על שולחן.

כאשר מדובר בלפטופים או טאבלטים מומלץ להניח אותם על שולחן ולא על הבטן תחתונה שלנו

הרלינג משתמש כמה שיותר בחיבורים קווים (ETHERNET) מאשר חיבורים אלחוטיים (WI FI) ממליץ להשתמש במגינים. אחרי סריקה של השוק הקיים, הצטיידתי בנרתיק מגן לפלאפון של חברת DEFENDER SHIELD.

בקליניקה, הסלולרי מונח בנרתיק המגן במרחק של 30 ס”מ (כשהייתי אצלו היה הסלולרי על השולחן – מולי. אז יש שיפור. הייתי הראשונה שהוא פגש). במעלית ומכונית – בהן עוצמת הקרינה גוברת – לא לדבר כלל.כשקורא ולומד הסלולרי מונח במקום אחר בבית ולא קרוב – מחקרים הראו שהפלאפון מסיח את הדעת ופוגם בתוצאות בחינה.

צמצום הקרינה בחדרי השינה

בערב ובלילה מרכיב משקפיים מיוחדים שמסננים אור כחול מהמסכים. אור כחול אומנם לא מזיק באותם המנגנונים של קרינה אלקטרומגנטית אך הוא פוגע קשות ביצור המלטונין – הורמון השינה, וכתוצאה מזה יכולה להיפגם איכות השינה. מומלץ להשתמש בתוכנת מחשב שמעמעמת אור כחול מהמסך כמו F.LUX.

לפני השינה: לנתק את הראוטר מהחשמל. כך נחסכת החשיפה בלילה מכל דרי הבית. לא מטעינים בחדרי שינה. לא ישנים עם הסלולרי. מסכים שולחים לעיננו אור כחול בוהק. האור הכחול משדר למוח שלנו – עכשיו יום! גם אחרי הירדמות, פלאפון המקבל הודעה באמצע הלילה והאור הכחול נדלק פוגם באיכות השינה. ילדים ובני נוער פגיעים במיוחד כי השינה שלהם היא קריטית לצמיחה וגדילה של הגוף והמוח.

צריכים שעון מעורר? קנו שעון מעורר עם בטריה. המנעו משימוש בסמארטפון בחדר השינה

מומלץ מאד לשמור את חדר השינה נקי ממסכים על כל צורותיהם ונקי ממטענים ונקי גם ממכשירי חשמל פעילים כמו שעון דיגיטלי שמחובר לחשמל ליד הראש, סדינים חשמליים וכמובן לא להירדם עם טלוויזיה דולקת. הרלינג ממליץ על שימוש במד קרינה, שעזר להבין איך לצמצם קרינה ולראות שהמכונית ההיברידית שלו פולטת גלים מגנטיים וכי הפעלת הפלאפון באוטו מעלה בצורה ניכרת את הקרינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *