טיפול ראשוני

צמצום חשיפה

בהתאם לרמת הרגישות לקרינה, יש לנקוט בצעדים מידיים לצמצום, הקלה והפסקת התסמינים.
וחשוב יותר – לפעול לצמצום הסיכון להתדרדרות במצב הרגישות.

כבר ברמת הרגישות הראשונה יש לצמצם:

  • שימוש בכל מכשיר סלולרי ואלחוטי.
  • חשיפה לקרינה בתדר נמוך.

חשוב להבין כי:

  • יותר חשיפה = יותר תסמינים שחומרתם גדולה יותר.
  • פחות חשיפה = פחות תסמינים בחומרה נמוכה יותר.
  • אין רמה בריאה של חשיפה לקרינת רדיו
מכורים לגאדג׳טים? קחו בחשבון שמכשירים אלו לא בטוחים לשימוש

צעדים ראשוניים בהתמודדות עם רגישות לקרינה

  1. הפסקה או לפחות צמצום השימוש במכשיר הסלולרי, והעדפת טלפון חוטי. כאשר חייבים להשתמש בסלולרי יש להשתמש באוזנייה או ברמקול לפרקי זמן קצרים.
  2. ברכב – שימוש במכשיר סלולרי קבוע לרכב, בתקשורת דור שלישי (UMTS) עם אנטנה מחוץ לרכב.
  3. במקרה שהודעת SMS מחליפה שיחה ארוכה היא עדיפה, כאשר דרושות מספר הודעות SMS, עדיפה שיחה קצרה בסלולרי. זמן חשיפה לקרינה בעת הוצאת או כניסת הודעת SMS היא כ 7 שניות.
  4. במכשיר הסלולרי – כיבוי פונקציות גלישה סלולרית, WI-FI ובלוטות'.
  5. כאשר חייבים לבצע גלישה סלולרית (לפרק זמן קצר בלבד) יש להעדיף גלישה בדור שלישי על פני דור רביעי.
  6. הפסקת שימוש בטלפונים אלחוטיים ושימוש בטלפונים קוויים עם חוט.
  7. מעבר לשימוש במחשבים חוטיים (בניגוד לאלחוטי), סידור עמדות עבודה חוטיות, מחשב חוטי, מקלדת חוטית ועכבר חוטי. כיבוי WI-FI במחשבים ובראוטרים.
  8. הפסקת שימוש בטאבלטים אלחוטיים, מחשבים אלחוטיים, טלפונים אלחוטיים.
  9. ביצוע בדיקות רפואיות להסרת החשש כי מדובר בבעיה אחרת, שעלולה להיות קשה יותר. כמו כן ביקור אצל רופא חשוב כדי שיהיה רישום רפואי לתלונות. אמנם כרגע הרפואה לא מכירה ברגישות לקרינה ורוב הרופאים לא ידעו לאבחן או לטפל ברגישות לקרינה, אך יש לדרוש את רישום התלונות ותיעודן,כדי שנהיה ערוכים לשינוי בעתיד.
  10. במסגרת הבירורים הרפואיים, מומלץ לבצע בדיקות דם מקיפות הכוללות בדיקות מינרלים וויטמינים, בדיקות רגישות למזון, בדיקות הצטברות מתכות ברקמות העמוקות ובדיקות כלליות נוספות שניתן להשיג בקופות החולים.
  11. שימת לב לכל שיפור או שינוי בתסמינים ותיעודם.
הפחתת הקרינה: כיבוי הווייפיי בראוטר וחיבור המחשב אליו באמצעות כבל רשת

כל שימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי גורם לחשיפה לקרינה, גם כאשר פועלים לפי המלצות אלו.
אי לכך, העדיפו תמיד שימוש בתקשורת חוטית.
שימרו על עצמכם ועל ילדיכם.

חיזוק הגוף

צמצום שימוש וחשיפה יאפשר שיפור ראשוני. כדי להמשיך בהתמודדות ובשיפור יש להמשיך ולנסות לחזק את הגוף בכל דרך אפשרית.
מדובר בדרכים אישיות להבראה, השונות מאדם לאדם, בהתאם לגנטיקה ואורח חיים.

דרכים אלו נעות בין הקפדה על מזון טבעי אורגני ואיכותי, דרך טיפולים אלטרנטיביים, פעילות גופנית מסוגים שונים ועד שינוי סגנון חיים, שינויים באופן העבודה, בקריירה ובמקום מגורים.

  • הקפדה על תזונה איכותית: הפחתת סוכר, גלוטן, אוכל מעובד, אלכוהול
  • פעילות גופנית
  • הפחתת סטרס
  • טיפולים אלטרנטיביים: דיקור, מדיטציה, dnrs, גופטה
אם ברצונכם לשפר את מצבכם, יש צורך בשינוי אורח החיים