טיפול ראשוני

תוכנית 4 השלבים ללא קרינה

תוכנית 4 השלבים, מציעה סדר נכון להתמודדות יעילה עם הצד הטכני ברגישות לקרינה.

שמירה על סדר השלבים מונעת סבל מיותר ובזבוז כספים על אמצעים לא מתאימים ומאפשרת חזרה מהירה יותר לתפקוד.

1. ידע

לימוד ורכישת ידע על קרינה אלקטרומגנטית, סוגיה ומקורותיה השונים (קרינת רדיו, תדר נמוך, זיהום חשמלי..).

2. מדידה

ללמוד לבצע מדידה עצמאית של רמות קרינה וסוגי הקרינה השונים, כדי לזהות ולטפל בבעיות בסביבת המגורים והעבודה. רכישת מד קרינה ולימוד מדידה נכונה הם צעד חיוני בהתמודדות.

3. צמצום חשיפה

צמצום שימוש בציוד פולט קרינה והפחתת חשיפה לקרינה הכרחיים לצמצום בעיות קרינה ותסמינים של רגישות לקרינה.

4. מיגון

לאחר זיהוי מקורות קרינה, שלא ניתן לצמצם בצורה אחרת, ביצוע מיגון באמצעים טכניים כדי לצמצם נזקי קרינה לגוף. לדוגמא, צבע או טפטים חוסמי קרינה, בגדים מבדי מיגון המפחיתים קרינה, וילונות, רשתות, מדבקות לחלונות ועוד.

(תוכנית 4 השלבים פותחה על ידי עמיר בורנשטיין)

התמודדות רגשית ושיקום פיזי

קבוצת רגישות לקרינה בפייסבוק

מומלץ להצטרף לקהילת הרגישים והרגישות לקרינה ככתובת לשאלות, לתמיכה ולהכרת דרכי התמודדות נוספות: רגישות לקרינה – קבוצה פתוחה

חיזוק הגוף והנפש

לאחר צמצום שימוש וחשיפה, שיביאו שיפור ראשוני, מומלץ לחזק את הגוף. דרכי ההבראה אישיות – שונות מאדם לאדם, בהתאם לגנטיקה ולאורח חיים.

דרכים אלו נעות בין הקפדה על מזון טבעי אורגני ואיכותי, דרך טיפולים אלטרנטיביים, פעילות גופנית מסוגים שונים ועד שינוי אורח חיים, שינויים באופן העבודה, בקריירה ובמקום מגורים.

דרכים אלו נעות בין הקפדה על מזון טבעי אורגני ואיכותי, דרך טיפולים אלטרנטיביים, פעילות גופנית מסוגים שונים ועד שינוי סגנון חיים, שינויים באופן העבודה, בקריירה ובמקום מגורים.

  • הקפדה על תזונה איכותית טבעית: הפחתת סוכר, גלוטן, מזון מעובד, אלכוהול
  • העשרה תזונתית – המון נוגדי חימצון ומינרלים, ויטמינים איכותיים (D + K חיוניים לספיגת סידן), בחלק מהמקרים מסייע גאבא ואצטיל ל-קרניטין (אין ליטול תוספי תזונה ללא בדיקות, פיקוח ומעקב מקצועי)
  • פעילות גופנית – אירובית ואנאירובית, שמירה על מסת שריר
  • הפחתת סטרס והירגעות
  • גראונדינג (יחפים על האדמה), שהייה בטבע, חשיפה לשמש
  • הימנעות מאור כחול/ לבן
  • טיפולים אלטרנטיביים: דיקור, מדיטציה, צ'י קונג רפואי
  • חיווט מוחי מחדש: (גל וייס המציאה לעצמה שיטה והתגברה על הכאבים הקשים), dnrs, גופטה
  • חשיבה חיובית ומציאת משמעות – פיתוח פרספקטיבה (ההחמרה בעקבות כל חשיפה חולפת לאחר ימי התאוששות), הבניית פעולות התאוששות לאחר כל חשיפה, התגברות על חרדות ושיפור התמודדות.

המלצה זו לא מחליפה התייעצות ובירור רפואי. לעתים, קיים גורם רפואי פתולוגי, או מחלת רקע, שגורמים לרגישות לקרינה מומלץ לפנות לבירור.