תהליך השיקום והחלמה מרגישות לקרינה

פורסם ב-

 

השבוע פנו אלי מספר נפגעות קרינה בדרגה חמורה, שסובלות משילוב פיברומיאלגיה קשה עם רגישות לקרינה ולכימיקלים.  בחורות מקסימות שאינן מסוגלות לתפקד וגם לא למצוא טיפול מתאים.

מדובר בבחורות משכילות ואינטליגנטית, שפונות אלי שוב ושוב עם שאלות לגבי טיפולים שונים, תוספי תזונה ורעיונות שמושלכים לעברן ומבלבלים אותן. חלקן מתחננות שאקבל אותן לביתי ואטפל בהן. איני יכולה לבצע זאת. גם המענה לנפגעות והנפגעים הרבים שפונים אלי גוזל ממני הרבה זמן ומשאבים נפשיים, בהעדר יכולת להפנות אותם לגורמים טיפול הולמים בארץ. לבד ובהתנדבות (על חשבון בריאות, פרנסתי וזמני) איני יכולה להחליף את המדינה ומגוון גורמי טיפול.

אני מקשיבה, חוזרת ונותנת הנחיות וכיווני טיפול, משתפת מניסיוני וניסיון רבות ורבים שהכרתי ו”עשו את זה”.  לעתים אני מצליחה למצוא אירוח זמני כמקלט התאוששות אצל מישהי מהקהילה של רגישי הקרינה. וזהו. אין בידי לתת יותר מזה. כוחותי נשחקים תחת כובד המשימה שאני עושה כבר כמה שנים.  צר לי.

 

חלק מהסבל בתסמונות אלו כולל ערפל מוחי קשה וקשיים קוגניטיביים חמורים.

לכן, הן מתקשות להתרכז ולהבין הסברים בדיבור ובקריאה. הן מתקשות למלא הנחיות, שמורכבותן רבה ומקיפות תחומי חיים כה רבים (וחלקם טכניים מאד). הן מתקשות להטמיע את אורח החיים הנדרש, ששונה כל כך ממה שהורגלו לו. הן מתקשות להפנים וללמוד. הן מתקשות לקבל החלטות ושיקול דעתן משובש פעמים רבות מסיבות ביוכימיות. הן מתקשות לפתח הקשבה לגופן הדואב, לסמוך על עצמן בפענוח זעקות הכאב, שהן השפה של הגוף.

המקרים הסבוכים דורשים עבודה בשכבות, כפי שמסבירה דר’ אריקה מאלרי בליית’.

 

 

אוסף ההצעות המוטחות בהן מסביבתן החברתית, מתוך כוונות טובות ואי הבנה (כולל רשתות חברתיות עמסות המל, סיפורי הנפלאות והסרים השיווקיים) – מציף אותן ומבלבל אף יותר.

ניסיונות לא מוצלחים וכיוונים טיפוליים שנכשלים (לא כל שיטה תתאים לכל אחת ואחד) תורמים לחרדות ולחוסר בטחון, לייאוש, חוסר אונים וחוסר תקווה.

“אני לא יודעת מה לעשות והמוח שלי לא עובד” שמעתי השבוע כמה פעמים, מכמה מהבחורות המקסימות הללו, שסובלות כל כך. חלקן אמהות שכואבות את כשלונן לטפל בילדיהן.

תתיחסי לגוף שלך כתינוק צורח, אמרתי השבוע שוב ושוב. כמו תינוק שיש ללמוד את שפתו, להבין מה מציק לו .. להקשיב ולהרגיע.

אולם, בשלב בו הן נמצאות הן לא מסוגלות להבין את דברי.  וגם לא להפנים שזה אפשרי. שאני הצלחתי ויש עוד שהצליחו לשקם גוף שמערכותיו קרסו ולחזור לתפקוד. הן ממשיכות להתמקד בתסמינים. 

מניסיוני, זה לוקח כשנה להתיצב וזה ממש אפשרי.  אך לצערי, איני יכולה להחליף ליווי מקצועי רב תחומי ורב מימדי (בהתנדבות ולכל הסובלים והסובלות ההולכים ומתרבים).

.

מניסיוני,

עיקרון הריפוי הוא חיבור לבסיס הקדום, לקיום טבעי

  • הימנעות מהמלאכותי  (קרינה בלתי מייננת, כימיקלים סינתטיים, מזון מעובד)

  • תזונה טבעית אורגנית:

  • ניקוי רעלים (מתון ותמידי, לא אגרסיבי וללא צומות) – הרבה עלים ירוקים טריים אורגניים 

  • העשרה תזונתית, תוספי תזונה הכרחיים (לפי בדיקות של חוסרים – התאמה אישית)

  • צום לסירוגין (6 שעות אכילה, 18 צום עם שתייה – בכל יממה)

  • פעילות גופנית מתונה, מותאמת אישית ומתגברת בהדרגה. מומלץ מאד ללמוד את גישתו של דר’ מיכאל הרלינג  (ומאד מומלץ – צ’י קונג רפואי או יוגה משקמת) 

  • שיקום עיכול וספיגה  (במקרים קשים של מעי רגיז כדאי לשקול מיצים ירוקים מעלים טריים אורגניים ללא רכיבים מתוקים וללא סיבים.  לעתים כדאי לשקול אנזימי עיכול)

  • שינה איכותית ותקינה – לנסות לשקם ככל האפשר מחזורי שינה

  • מגע באדמה ושהייה בטבע – גראונדינג, לחבק עצים ומקלחות יער

  • חשיפה לשמש

  • מומלץ – הוצאת סתימות אמלגם וקילציה

  • הירגעות (יש דרכים שונות, לבחור מה שיתאים לאדם המסוים ולהתמיד)

  • תרגול לעצב הואגוס (הנודד)

  • תרגול קוגניטיבי – מטלות רלבנטיות ומענינות באופן אישי

  • למידה מכשלונות ופיתוח עמידות – נפלנו, לקום ולנסות שוב

  • חיווט מוחי מחדש – מומלץ מאד

  • התכוונות לריפוי, פיתוח הקשבה לגוף, אמונה ביכולת הריפוי הפנימי של הגוף וטיפוח תקווה

  • בניית פרספקטיבה ופרופורציה – אחרי כל נפילה יש התאוששות וניתן ללמוד להאיץ אותה בעזרת תרגול ופעולות ריפוי.  כשהתסמינים קשים מנשוא – יש לקחת אוויר ולעשות מה שנדרש כדי להתאושש, להתכנס ולהתגייס להתאוששות

  • טיפוח שמחה, הכרת תודה, תפילה, שירה, צחוק וריקוד – צדדים רוחניים ואנרגתיים מומלצים, בהתאמה אישית

ו .. הבנה שאין קסמים ..

זה דורש התמדה וזה יכול לקחת שנים. ממקרים רבים שליוויתי – שנה זה זמן סביר להתיצבות וחזרה לתפקוד במקרים הקשים. החלמה אורכת זמן רב יותר.

ההתחלה היא חצי הכל כתוב במדרש רבא .. וההתקדמות מגיעה .. צעד צעד

 

יש לתת לגוף זמן ותנאים להבריא את עצמו, אחרי שהסביבה ואורח החיים הרסו אותו משך שנים.

סבלנות, מחויבות ונחישות.

כן, זה לא קל.

ככה זה.

 


ריכוז כיוונים שנמצאו יעילים להתמודדות עם רגישות לקרינה – לא הכל יתאים לכל אחת ואחד – יש למצוא דרך אישית.   

מומלץ לקרוא פוסט זה בתשומת לב ועד הסוף – לבחור כיוון ולהתמיד.

 


 

דוגמאות למסעות שיקום והתמודדויות של נפגעות ונפגעי קרינה

.

המודרנה (הצעירה, המלאכותית) גורמת לנו לחלות.  חלק מאיתנו היא ממש הורגת – אט אט, תא אחר תא.

הטבע (שהיה הרבה לפנינו והתפתחנו לתוכו) מרפא, מרגיע

האבולוציה תכננה את גופנו לתיאום ותפקוד מושלם בתדרי הטבע,

לנשום פליטת מולקולות מסביבת ההחי והצומח, פכפוך וטוהר מעינות, מינרלים טבעיים מהאדמה .. אור השמש.

תדרי כדור הארץ (7.83 הרץ) – הם גם תדרי אלפא ותטא במוח – תדרי הרוגע, מדיטציה – כולנו צריכים להפעים ולהפעיל אותם כמה שיותר.

 

על גראונדינג (קרקוע)

  https://ehs.org.il/%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%95%D7%A2-%D7%95%D7%9E%D7%92%D7%A2-%D7%91%D7%90%D7%93%D7%9E%D7%94/?fbclid=IwAR37waEs2Mc3B69d31lCPCpDrd3BjF-RKmHXRLnDmWMu0St4kFN_tVPgOaE

 

על ההכרח להיחשף לשמש ואיך

   https://ehs.org.il/%d7%a9%d7%9e%d7%a9-%d7%a9%d7%9e%d7%a9-%d7%a9%d7%9e%d7%a9-%d7%95-%d7%a9%d7%9e%d7%a9/

 

על מגע בעצים, “מקלחות יער” וריפוי בטבע 

https://ehs.org.il/%d7%9e%d7%97%d7%91%d7%a7%d7%99-%d7%a2%d7%a6%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%9e%d7%a7%d7%9c%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%a2%d7%a8/

הכרחי ומומלץ – ריפוי הגוף והנפש .. בטבע, אפשרי גם במגע ושהייה בפיסת ירוק עירונית לכבות את הסלולרי, לנשום עמוק, להניע איברים, להימתח, להירגע.

 

על עצב הואגוס (העצב הנודד) – כולל תרגול פשוט 

https://ehs.org.il/%d7%94%d7%a2%d7%a6%d7%91-%d7%94%d7%a0%d7%95%d7%93%d7%93-%d7%95%d7%90%d7%92%d7%95%d7%a1-%d7%95%d7%97%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%95%d7%aa%d7%95-%d7%9c%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%a0%d7%95/

 

בבית – רק חיבור קווי הנחיות איך להתקין עמדת עבודה טובה ובריאה

https://www.norad4u.co.il/2020/09/12/4127/?fbclid=IwAR2w6nvh-yFq4sC41Ip9wY-l-5-CT2jv8J6BIXOV_KacKke2xqq3kNnwdCQ

 


הנה .. שוב תרגולים שמצאתי במקרה ברשת

נראה נחמד, עידן מוסקוביץ’, עוסק ברפואה סינית ובשיאצו.

איני מכירה אותו וזו לא המלצה.

אבל .. בתקופה לחוצה זו, ובכלל.. תרגילים אלה יכולים לסייע.

מתיחות ושחרור מרידיאנים

ראש

גפים עליונות

גפים תחתונות

נשימה

סיכום

 

התמודדות עם רגישות לקרינה – דוגמאות למסעות שיקום

תרגילים להקלה בתסמיני רגישות לקרינה

 

מנגנוני פגיעת קרינה אלקטרומגנטית בתאי הגוף – ממצאי מחקרים

סקירת מחקרים וספרות על מנגנוני רגישות לקרינה – דר’ יעל שטיין ודר’ איריס יודסין

חיפוש מגורים לנפגעי קרינה – מדריך

כמה רגישים לקרינה יש – דר’ יעל שטיין

“נדליק סלולר ונראה מה זה עושה להם” אינו “ניסוי” אלא התעללות

מהי רגישות לקרינה

רגישות לקרינה, ערים חכמות וזכויות אדם – דר’ דניאל מישורי

למה במבדקים “ידועים” לא מצאו רגישות לקרינה?

 

תחלואה כרונית – מה הקשר לזיהום אלקטרומגנטי וקרינה? – דר’ מגדה חבס

זיהום אלקטרומגנטי ורגישות לקרינה – דר’ מגדה חבס

מוח של ילד/ ילדה סופג יותר קרינה (סלולרית, אלחוטית)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמרו על קשר

הרשמו כדי לקבל עדכונים על החלטות, ישיבות של העמותה, כינוסים, אירועים וחדשות אחרות בנוגע לעמותה ולפעילותיה.