אילון מאסק שולט ברבע מהלווינים שמעלינו ובקרוב במחציתם

פורסם ב-

אילון מאסק כבר צייץ שסטארלינק, מבית ספייס אקס, יונפק כשהצמיחה בהכנסות תהיה "צפויה". והוא במירוץ (גם) לשם  ..

אילון מאסק מטריד רבים. אסטרונאוטים וחוקרי חלל הזהירו משליטת אדם פרטי בחלל.

 

דמעות חנקו את אילון החמוד כשנשאל על הביקורת מצד גיבורי ילדותו הנערצים בראיון ב- 2012 בתוכנית 60 דקות (דקה 11). הוא לגמרי חולם, ילד חולם, מלהיב ומדליק.

 

לפי האינדיפנדנט מאסק שולט ברבע מהלווינים הפעילים כיום סביב כדור הארץ. זאת, אחרי פעילות סטארלינק משך שנתיים.  בקרוב עוד קבוצת לווינים תשוגר. הפעם ממרכז החלל ע"ש קנדי של נאס"א בפלורידה. וכך יהיו בבעלותו 1000 לווינים סביב ראשנו.

לפי מקור זה המטרה – 42,000 לווינים כדי לאפשר אינטרנט מהיר לכל חור בעולם

(אושרו תחילה 12,000 לווינים "בלבד" וזה הרבה, הוגשה בקשה לעוד 30,000 לוויני סטארלינק ועוד היתרים הגיעו לחברות אחרות).

מאסק הפך לעשיר ביותר בעולם ב- 2021 (146 ביליון דולר) אבל לא כסף מניע אותו אלא מגלומניה מוטרפת, אלא חזון וחלום בלתי נשלט לכבוש עולמות,   אני מעריצה את יכולותיו ובטוחה שהייתי נהנית מאד מחברתו. מאד. .. גם אני הייתי מהחולמות והחולמים, חברי וחברותי כאלה .. אבל אני כבר נפגעתי ו .. לצערי, הוא לא מכיר מי שכבר נפגעו כמוני .. ועדיין עיוור להשלכות מעשיו לביולוגיה, לבריאות, לסביבה.

ניתוח נתונים שנעשה ע"י מעקב לווינים Celestrak מגלה כי 946 הלווינים שכבר מסתובבים סביבנו מהווים 27.3 אחוז מהלווינים נכון ל- 1 בפברואר 2021.

בשנה הבאה הוא ישלוט במחצית הלווינים, אם ימשיך בקצב השיגור הנוכחי, שהוא החמישי מכל השיגורים בעולם.

וואו כמה טוב ניתן היה לעשות באנרגיה המבוזבזת הזו, לו הופנתה לשיקום ההרס לוהטבת החיים ומגוון החי והצומח הנכחד בגלל השפעות הטכנולוגיה וזיהומיה.

 

אינטרנט עולמי הוא מטרה נפלאה לצמצום פערים והרחבת ידע,  כן אבל עליה להיעשות תוך התחשבות בהשפעות בריאותיות וסביבתיות, בפיתוח טכנולוגיה בטוחה. …  אבל .. מאסק מכוון רחוק יותר, הרבה יותר. מערכת זו אמורה לספק אינטרנט למשתמשים מחוץ לכדור הארץ, משל .. במאדים שהוא מתכנן ליישב. גם משם יתקשרו במערכת האינטרנט הלווייני שהוא פורש מעל הראשים של כולנו.

 


 

עדכון – תחילת מרץ 2021

מאסק הודיע כי יקים עיר, "סטאר בייס", סביב אתר השיגורים של ספייס אקס בטקסס, "בשטח הרבה יותר גדול מאשר בוקה צ'יקה" (עיירת חוף בדרום מזרח טקסס שהחברה רכשה כמעט את כל בתי התושבים, העיירה מחוברת לרשת החשמל, אולם אין בה מערכת מים). ספייס אקס, שנוסדה על ידי מאסק ב-2002, החלה לבנות את אתר השיגור בבוקה צ'יקה ב-2014, והחלה לשגר משם ב-2019. מסמך של מינהל התעופה הפדרלי (FAA) חשף כי ספייס אקס תקדח עד חמש בארות גז טבעי באזור ותבנה תחנות כוח הפועלות על גז.

בשנה שעברה עבר מאסק מקליפורניה לטקסס. יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מתכננת מפעל בעיר אוסטין שבטקסס.

ספייס אקס נהפכה לאחת מחברות הסטארט-אפ בעלות הערך הגבוה ביותר בעולם, בזכות שליטתה בשוק השיגורים המסחריים לחלל. החברה משגרת לחלל לוויינים עבור לקוחות, ובהם צבא ארה"ב, מטיסה מטענים לתחנת החלל הבינלאומית, ובשנה שעברה נהפכה לחברה הפרטית הראשונה ששיגרה אסטרונאוטים של נאס"א לתחנת החלל הבינלאומית.


 

 

סטארלינק הודיעה כי לא תכיר בחוק הבינלאומי על מאדים, שמאסק יישב אחרי שהכדור היפיפה שלנו, שנתן לנו חיים, ייהרס לבלי יכולת שיקום .. בידי יזמים עמוסי טסטוסטרון כיבוש וחסרי התבוננות בהשלכות ולמידה מההיסטוריה האנושית, המצביעה על נזקים רבים מהתלהבויות טכנולוגיות לא בדוקות.   ולא שנראה כי החוק הבינלאומי, או הלאומי איפשהו, מגן על הציבור מפני יזמים שהמצאותיהם משפיעות על כולנו.

החלל לא שייך לאף מדינה.  בשנות ה־60 חתמו מדינות האו"ם על הצהרה שהחלל לא שייך לאף מדינה.  בעולם קפיטליסטי זה מאפשר שכוכבי לכת יהיו בבעלות פרטית, או עסקית..  כמו מאסק, שהכריז כי ההתיישבות במאדים לא תהיה כפופה לחוקי כדור הארץ. לא הכריז אלא רשם בסעיף בתנאי השירות של סטארלינק, שבעתיד תספק אינטרנט בכוכבי לכת אחרים.  בסעיף  זה – עבור שירותים במאדים או בחלל, הוא ייחשב כוכב חופשי ללא סמכות או ריבונות מכדור הארץ. מחלוקות ייפתרו במוסדות שלטון עצמי.

מאסק לא יחזור על טעותו של קולומבוס, שהיה כפוף למלכי ספרד, ושל המתיישבים האנגלים בצפון אמריקה דגלו בשלטון עצמי, אך לקח להם יותר מ־150 שנה למרוד בשלטון הממלכה ולהקים את ארצות הברית.

מאסק אדם פרטי, לא קשור למדינה. אדם פרטי ששולח אנשים לכוכב אחר בחלליות וציוד שבנה ולא שייך לכאן יותר, במושבה שלו, הרחק בין הכוכבים .. יחוקק כרצונו.  מאסק לא כפוף כלכלית ועושה כרצונו.  מושבותיו בחלל יהיו באוטונומיה כלכלית ופוליטית מהרגע הראשון.

מאסק הוא הוא החלום האמריקאי, יזם חולם ופורץ דרך, הוא ממערבוני כיבוש הארץ הלא נדעת.. פרש בודד המעמיק במדבר השומם, כובש ארץ חדשה, ללא אנשים, שורד בחזית ועומד בכל הסכנות, לא מוותר לעולם .. עוד דמות מ"מסע בין כוכבים". הוא גדל על הסדרה הזו.  גם אני.

מאסק מיישב חלל, מרשת את העולם באינטרנט מהיר, ממציא מכוניות חשמליות .. ואני .. אני כבר לא מנהלת בתעשייה .. אני רק נפגעת קרינה, ללא חיים, ללא זכויות אדם, ללא קול. מנסה בכוחות דלים להשמיע קול מושתק זה של הנפגעים והנפגעות. מנסה לסייע למי שאין להם ולהן כתובת ומענה, אין בארץ הכרה ואין מי שיסייע לרבים ולרבות במצבי.  אני נאלצת להחליף את המדינה. וה לא תקין.

 

מאסק מונע מתוך חזון. משנה את תעשיית החלל ומשנה את האדם כישות רב־כוכבית. 

אני מונעת מתוך הכרח לשרוד אחרי פגיעה קשה ממפגעי טכנולוגיה. טכנולוגיה שאהבתי וקידמתי. טכנולוגיה שפותחה ללא התיחשבות בביולוגיה. וזו אינה קידמה. את זה גם אני גיליתי רק לאחר שנפגעתי. לא ידעתי על זה לפני כן.

מאסק גם מאמין שתתרחש אפוקליפסה – מחלה נגיפית, מלחמה גרעינית, קטסטרופה קוסמית כהתפרצות שמש (הוא גם מאמין שעליו להתמזג עם המחשב כי הבינה המלאכתותית תעלה עלינו ותשליט עלינו את רצונותיה). קטסטרופה שתחריב את כל האנושות על פני כדור הארץ. ולכן, מאסק חותר ליישב את החלל. הוא הגיבור שיציל את האנושות. הוא חולם והוא מקסים, באמת. אני ממש מחבבת אותו. אבל .. הוא לא קולט שגם הוא תורם לקידום הכחדת הבריאות והסביבה .. איננו יצורים פיזיקלים בלבד .. יש פה גם ביולוגיה שברירית ו .. טכנולוגיה שאינה מתייחסת ומותאמת לבריאות אינה קידמה.

מאסק חושש מקטסטרופה ואני כבר נפגעתי ממנה. לצערי. הייתי שמחה גם להמשיך לשחק, כי גם אני הייתי כמוהו, עד שנפגעתי.

אילון מאסק משתעשע במגרש המשחק החדש מעל ראשינו ..  בתחילת 2018 שלח לחלל מכונית טסלה, המשייטת מעבר למאדים, נהוגה בידי בובה המאזינה לדייוויד בואי, Space Oddity.  זה גם השיר הכי אהוב עלי .. שהשפיע עלי. אבל אני לא מיישבת חלל, אני כבר לא יכולה לתפקד, אני רק נפגעת קרינה שלא יכולה לחיות יותר בעולם הזה בגלל עומס הקרינה בכל מקום.

בצילום הטסלה האדומה ששוגרה לחלל (צילום: HO/אי־אף־פי)

מאסק צייץ אז ..  "אם הרקטה לא תתפוצץ לחתיכות זעירות, היא תיקח את איש חלל טסלה רואדסטאר למרחק של יותר מ-400 מיליון ק"מ מכדור הארץ, במהירות של 11 ק"מ לשנייה, למסע שיימשך מיליארד שנים".   בטיסות ניסוי נהוג לשאת פלדה או בלוקים מבטון, אבל למאסק "זה נראה משעמם ביותר".

אז למה לא למלא את החלל במכוניות שהיזם משליך לתוכו? הנה הטסלה האדומה בתוך טיל פלרון בי, ממנו פרצה החוצה לאחר השיגור (צילום – איפי) .. גימיק שיווקי שמצטלם יפה

כאמור.. 10 דקות אחרי השיגור לחלל, כ-200 ק"מ מעל פני כדור הארץ, הגיחה מתוך הטיל העצום המכונית, עם בובה בחליפת אסטרונאוט מאזינה שירו של דיויד בואי "ספייס אודיטי".  השקת הטיל התרחשה במקום שממנו נשלח האדם הראשון לירח.  על הדאשבורד, ליד ההגה, נרשם  don’t panic – מתוך "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה".  משחק ושעשוע, כאמור. ואין מי שמבינה אותו יותר ממני.


בענין מכוניות חשמליות – על מקורות קרינה בכלי רכב – עמיר בורנשטיין


 

כאמור ..

כבר נשמעה על מאסק ביקורת – לגבי זיהום החלל, הפרעה לנראות ופגיעה במחקר אסטרונומי.

ירון צמח בכתבה בדמרקר דחף בהתייחסות לעגנית ומגמתית לביקורת (כחלק מיח"צ לתעשייה שהתקשורת מתנדבת לעשות,ומשולמת לעשות)   ".. גם חרדות קונספירטיביות על שליטה מרחוק במוחם של האנשים באמצעות, איך לא, רכיבי הדור החמישי שיותקנו בהם ובנו."   ..

ובכן, לא.. לא חרדות ולא דור 5 .. אלא נפגעות ונפגעי קרינה כמוני, שהייתי מנהלת בתעשייה הזו ולגמרי מעריצה את מאסק .. אבל .. נפגעתי, קשה נפגעתי.  שום קונספירציה, סבל נוראי, מוכח, בדוק.. שטובי הרופאות והרופאים, החוקרים והחוקרות מזהירים מהם. מדובר בקטסטרופה – ראו סיכום ראשון מהכנס הרפואי על השפעות בריאותיות של קרינה בלתי מייננת.

 

סטארלינק היא רק אחד ממיזמי אינטרנט מהיר בכל חור בעולם. המתחרה הקרוב ביותר היא OneWeb שממומנת ע"י SoftBank. חברת OneWeb מתכננת שיגור 648 לווינים עד סוף 2022 והיעד שלה 7,000. ספייסאקס

SpaceX השיגה אישורים לשיגור 12,000 לוויני סטארלינק במסלול הקרוב ביותר לכדור בכוונה להגיע למערכת יציבה של 42,000 תוך שנים ספורות (לפי מקור זה, מסתבר כי הוגשה בקשה לעוד 30,000).  אבל .. מי בדיוק נותן אישורים בלי לשאול אותנו אם אנחנו מסכימות ומסכימים לכך שזה יקיף אותנו, יהיה מעל ראשנו, יקרין אותנו בכל מקום?

זה אומר קרינה מלאכותית נוספת, פלישה לכל מרחב פרטי ולכל גוף, חי וצומח – ללא הסכמה ותוך הפרת זכויות האדם (והחי והצומח.. גם להם זכויות).

נפגעות ונפגעי הקרינה ההולכים ומתרבים ימשיכו לחלות, ומה יעשו?  יכרו לעצמןם קבר לחיות בו מתחת לאדמה? (עד שיעולל גם מתחת לה כי גם מנהרות חופר אילון מאסק הבלתי נלאה ושכמותו) או שיכרו לעצמןם קבר להתאבד בו ולפנות נדל"ן ומקומות עבודה?   אני דורשת כבר עתה המתת חסד הומנית כי חיים כבר אין לנו, נפגעות ונפגעי הקרינה הקשים גם היום כבר אין לנו היכן לגור, לעבוד, ללמוד, לחיות.

האם UN-backed International Telecommunication Union באמת מרשה ויכול להבין את המשמעות עבור כולנו? האם אכפת להם מאיתנו?

הלווינים האחרונים חמושים בקרני לייזר לתקשורת בין הלווינים ללא צורך בתשתיות קרקע. וואו.. אילון מאסק, שציין כי גדל על סדרות מלחמת הכוכבים ו"מסע בין כוכבים" .. פשוט מממש את שראה בילדותו. משחק.

כיום בסטארלינק כבר מתכוננים לשלב בטא ויכולים לספק אינטרנט ללקוחות בקנדה, ארה"ב ובריטניה.  הצהרותיהם מדברות על כיסוי כמעט מלא של העולם המאוכלס כבר ב- 2021. בכתבה כבר מוכרים ומציינים 150 Mbps, במחיר $499 לצלחת לווינית ומנוי חודשי בעלות $99

רק לכוון לשמיים ולהתחבר, בלי ידע טכני. כיום לוקח כמה דקות ובעתיד שניות..הבטיח מאסק.

מסתבר שהלווינים נראים בלילות בהירים .. "שורת פנינים" .. התפייטו על דימויים

כאמור, נשמעה ביקורת מצד אסטרונומים רבים, כי נראות הלווינים מפריעה למחקר.

 

כמובן קיימת גם שאלת הזכויות על האוויר והמרחב מעלינו ומתחתינו

כלל רומי Cuius est solum, eius est usque ad coelum et ad inferos  הגדיר בעלם קרקע כ"בעלים כל הדרך למעלה עד גן עדן וכל הדרך למטה עד הגיהנום". ולמעשה, זה מופיע בחוק התכנון והבנייה הישראלי – הבעלות בקרקע היא ממעבה כדור הארץ ועד רום השמיים, זכות על האוויר מעל המגרש ומתחת לפני הקרקע.  בשנים האחרונות החלו להתיחס לזכויות אלו בהקשר של מיזמי תשתית כמו מנהרות וגשרים, או שימושים מעורבים בקרקע.   משרד המשפטים, ברשות השרה איילת שקד, ניסה להגדיר בעלות על תת-קרקע ועל זכויות אוויר, רישום חלקות תלת מימדיות – פיצול בין בעלות על תת-הקרקע לבין בעלות על פני הקרקע. זה יקל על מיזמי גשרים עיליים, חניונים ומנהרות, רכבת תחתית וכדומה.

אבל יש עניני כרייה, בעלות על המינרלים והמחצבים (כולל מתכות ובנים יקרות), החי והצומח, ממצאים ארכיאולוגיים, וכמובן ..  האטמוספירה ודרכי השמיים ממעל .. שכעת מתמלאים לא רק במטוסים, מסורים ורחפנים .. אלא גם בלווינים, ללא הסכמתנו.

לא מפליא ש ..

אילון מאסק גם חופר מתחת לאדמה כדי להניע קרונות במהירות לא מוגבלת – הייפרלופ (Hyperloop) שמתוכננת כמערכת הסעת המונים על קולית. פיתוח של רעיון תאורטי של Vactrain (שהחל בניסיונות לשנע נוסעים בשפופרת אוויר באמצע המאה ה-19).

חברת בורינג (The Boring Company) שלו מתכננת וחופרת מנהרות מתחת לערים ולרכוש פרטי וציבורי.  בעומק מסוים לא ניתן לגלות חפירה, הוא אומר בראיון, הצבא הישראלי ישלם הרבה אם תצליחו לזהות חירת מנהרות.

בעלי המניות של SpaceX, שהוקמה כדי להטיס אנשים למאדים, גילו שכספיהם הופנו למיזמי כריית המנהרות (מאסק הוא שירוויח ולא הם). גם על מנהגו להעביר נכסים ומניות מחברה לחברה .. או כמו שמתואר בגלובס: "לפזר נכסים חופפים בחברות הטכנולוגיה הנפרדות שלו".

המנהרות יהוו כבישים תת-קרקעיים מהירים להקלה על הצפיפות בדרכים.  למנהרת הניסוי בהותורן קליפורניה, שאורכה 3.2 ק"מ, נכנסים בחניה של  Space Exploration Technologies Corp – חברה נוספתו של מאסק.

במהלך שלא דווח לציבור: SpaceX קיבלה כ-6% ממניות בורינג, "על בסיס שווי הקרקע, הזמן ומשאבים אחרים שנתרמו מאז הקמת החברה", המשקיעים לא היו מודעים לעסקת החליפין.

כשטסלה הוקמה, לווה מאסק 20 מיליון דולר מקרן של SpaceX כדי לממן תכנון וייצור מכוניות חשמליות. מאסק הוא מנכ"ל ובעל המניות הגדול של שתי החברות.  SpaceX גם רכשה ב-2015 ו-2016 אג"ח בשווי של יותר מ-250 מיליון דולר מ-SolarCity, חברת התקנת קולטי השמש שהיו"ר ובעל המניות הגדול ביותר שלה הוא מאסק. ב-2016 רכשה טסלה את SolarCity, כי אחרם לא רצו לקנות אותה.    בורינג גייסה 112.5 מיליון דולר ב- 2018 ואחד הבכירים והדירקטורים שלה הוא ג'ארד בירצ'ל, שמכהן גם כנשיא Neuralink של מאסק, שמפתחת ממשקי מחשב-מוח.  טסלה מכרה לבורינג חלקים (של מכוניות ומכונות) בשווי של 400 אלף דולר.  אבל ..  המשקיעים ממשיכים להאמין במאסק.

מיזם בורינג נולד כשמאסק עמד בפקק תנועה וצייץ בטוויטר: "התחבורה מוציאה אותי מדעתי. אני עומד לבנות מכונה לחפירת מנהרות ופשוט להתחיל לחפור…".  שנה אחרי זה חשף סרטון וידאו שמציג את בורינג, ובו מעליות תת-קרקעיות שמגיעות לרחוב ומעליות מורידות מכוניות למנהרה, שבה  ייסעו על מגלשות במהירות של 250 קמ"ש. הולכי רגל נכנסים לאוטובוס עתידני שויורד לרשת מנהרות, שיקשרו ערים כמו וושינגטון די.סי. וניו יורק.  באוגוסט 2013 נחשפה תוכנית לקרון שיכיל 28 נוסעים וינוע בצינור עם לחץ אוויר נמוך. המנוע ישאב אוויר מחלקו הקדמי של הקרון וישחרר אותו דחוס, דרך חלקו התחתון. כך לקרון לא יהיה חיכוך עם דפנות הצינור ומעט מאוד חיכוך-צמיגות עם האוויר. זניחות החיכוך אמורה, לפי מאסק, לאפשר נסיעה מהירה של הקרון בלי בזבוז אנרגיה. בדומה לרכבת, הוא לא ידרוש נהיגה בעזרת הגה, והנסיעה בצינור ייעודי תהיה חלקה ונטולת הפרעות.

מאסק תיאר את הרעיון כשילוב בין "מטוס קונקורד, רובה אלקטרומגנטי ושולחן הוקי אוויר" וב- 2017 הודיע על הסכמה למנהרת הייפרלופ טרנסאטלנטית.

גייל קינג מ- CBS נוסעת במכונית אוטומטית במנהרה עם אילון מאסק – שווה צפייה

שיטת ההסעה מתבססת על מעלית שמורידה את המכונית מהכביש אל מתחת לפני האדמה. במנהרה היא מחוברת למערכת של “פודים” שנעים על גבי מסילות במהירות של עד 250 קמ”ש. בניגוד למנהרות של רכבות תחתיות, אין צורך בתחנות מורכבות, מפלסים רבים או מנהרות רחבות, מה שהופך את תהליך החפירה לפשוט ומהיר יותר.

הייפרלופ יאפשר לעבור 570 ק"מ בין לוס אנג'לס לבין סן פרנסיסקו ב-35 דקות (במהירות ממוצעת של 962 קמ"ש, ומהירות מרבית של 1,220 קמ"ש). ההצעה הראשונית מעריכה עלות של 6 מיליארד דולר לגרסת נוסעים בלבד, ואילו גרסה המאפשרת הובלה של נוסעים ומכוניות תעלה 7.5 מיליארד דולרים.

במאי 2018 זכו במכרז למערכת תעבורה תת-קרקעית בלאס וגאס והייפרלופ היתה אמורה להתחיל לפעול בימים אלה.  ראיתי מתישהו ב- 60 דקות את לסלי סטול נוסעת בקרונית עם מאסק.

הכרייה איטית ומאד מאד יקרה, מיחזור הפסולת כחומרי בנייה משמשת להפחתת עלויות (גישה שקיימת גם בשאר החברות שלו).  בוידאו הבא הסבר מרתק.  אני מאוהבת באילון מאסק.

הצפי הוא שעם השלמת המנהרות שייחפרו מתחת למרכז הכנסים, יוכלו לשנוע עד 4,400 בני אדם בשעה מתחת לפני האדמה – בלי לייצר רעש או לגרום לרעידות משנה על פני האדמה.

בתעלות ישונעו אנשים ברכבי טסלה אוטונומיים במהירות של עד 250 קמ”ש לשלוש התחנות שיוצבו לאורך שתי המנהרות של ה-LVCC Loop. נסיעה לאורכה של המנהרה תארך דקה – לעומת רבע שעת הליכה מקצה אחד של המנהרה לקצה השני.


ואם כבר טסלה .. בסגר ההרמטי בסין, עם פרוץ הקורונה, רק המפעל של טסלה בשנגחאי המשיך לעבוד וקיבל מסיכות וחיטוי ברגולציה מיוחדת ומיידית. ארה"ב וסין במתח כבר כמה שנים, ובתחרות קשה (שבאה לביטוי גם לגבי הובלת דור 5 בסלולר 5G   ודור 6), אבל אילון מאסק מקבל מתנות מהסינים.


ויש כמובן את נוירלינק המייצרת חיבור מוח-מחשב. .. שבבים במוח – אילון מאסק יוצר עולם חדש מופלא


אני באמת מאוהבת  .. לגמרי מעריצה את החלומות והיצירתיות ואת יכולותיו לממש חלומות, כל חלום.

אבל ..

כאמור אני, שהייתי חולמת ושותפה למימושי חלומות ולהנעת תעשיות (לא באותו סדר גודל, אבל בהחלט יצירתי) .. אני נפגעתי כבר מטכנולוגיה שנעשתה בהתלהבות אך ללא זהירות, ללא בדיקת בטיחות והתאמה לביולוגיה.

גיליתי שהביולוגיה שברירית.

נפגעתי מאד. גופי קרס, אני מוגבלת תפקודית בעולם של היום. וחלק מיצירותיו של אילון מאסק מאיים על יכולתי לשרוד, וגם היום כבר קשה. היום חלומי מצומצם – השגת הכרה במצבנו, הקצאת מקום ואפשרויות מגורים ועבודה, תנאי חיים וזכויות אדם בסיסיות.. לכן אני כותבת, כי היום חלומותי מוגבלים, עשייתי נועדה לשמש קול לרבות ורבים שנפגעו ונעלמו מהמרחב הציבורי, שתוקים, שקופים, וסובלים מאד.  נפגעות ונפגעי קרינה, כימיקלים ומפגעי סביבה אחרים.

 

ומה איתנו?

סטארלינק –  פרויקט רישות גלובלי – אינטרנט מהיר בפס רחב בכל מקום בעולם, והדגש על כל מקום וכל חור.  לא תהיה נקודה בלי וויפיי וקרינה.

אנחנו, אזרחי העולם (אדם, החי והצומח) .. לא נשאלנו ולא הסכמנו.  הקרינה פולשת לכל מרחב פרטי ומפרה זכויות אדם בסיסיות.

 

 

משקיעים, ברובם, לא מודעים לפגיעה בבריאות או לזכויות אדם שנגזלות, הם מעונינים ברווחים מהמיזם המבטיח, שהוא עדיין חברה פרטית.   ספייס אקס החלה בסבב גיוס הון נוסף (ישקף לחברה שווי של כ- 92 מיליארד דולר – כפליים מהשווי בסבב הקודם לפני 4 חודשים – עד סוף ינואר 2021 יש לשכנע את המשקיעים שמוצדקת הכפלת שווי לעומת גיוס אוגוסט של 1.9 מיליארד דולר לפי שווי 46 מיליארד דולר).    ספייס אקס הפכה לאחד הסטארט-אפ היקרים בזכות שליטה בשוק השיגורים לחלל המסחרי – לוויינים עבור לקוחות, כולל צבא ארה"ב, הטסת מטענים לתחנת החלל הבינלאומית, והשנה שיגור אסטרונאוטים של נאס"א לתחנת החלל הבינלאומית (לראשונה חברה פרטית).

ו .. גם מניית טסלה עלתה השנה פי 8 יחסית ללפני צירופה למדד S&P. הזינוק הפך חלק מהמשקיעים למיליונרים ושוויו של מאסק זינק ל-159.7 מיליארד דולר – המקום השני ברשימת העשירים בעולם, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.     הכתבה בדמרקר

 

מעט על הטכנולוגיה הלווינית ..

יהיה שידור מהלווין !

כרגע לא ברור כמה ממנו מגיע לארץ.   עמיר בורנשטין מסביר כי בטכנולוגיות הקיימות כרגע, רמות הקרינה המגיעות לארץ מהלווינים מתחת לסף המדידה שלנו,

אבל .. נראה כי ..

לא תהיה "רק" קרינה מהלווינים.  התקשורת דו-כיוונית. 

כלומר, יהיו משדרים מהארץ אל הלוויין. משדרים שמשולבים במכשירים ניידים או בתשתית מקומית שתתקשר אל הלווין ואל אביזרי הקצה – WIFI או סלולר וכנראה גם חוטי. משדרים אלה יפלטו קרינת רדיו – כדי להגיע ללווין וגם כדי לתת שירות לסביבה.

עמיר כבר סייע לרגישים לקרינה שעברו לגור בקנדה ובארה"ב בחורים שאין בהם שום דבר.  הם נזקקו לאינטרנט לוויני – נדרשו כ-20 מטר מרחק ביטחון מהמשדר/ מקלט עד הבית, על מנת שלא תהיה קרינה נמדדת ולא תהיה עליהם השפעה.

תשתיות ציבוריות או אזוריות, שיבוססו על טכנולוגיה כזו (ואפילו אם שכנים ירצו את זה, בנוסף למכשירים האלחוטיים שיש להם) – יקשו מאד על רגישים לקרינה ונפגעי קרינה.   לא ברור אם זה יהיה בנוסף או במקום רשתות סלולריות או אלחוטיות אחרות,  כרגע לא ברור עד כמה.  ..  אבל .. עבורנו אלו לא חדשות משמחות.

 

הייתי מתחלפת עם אילון מאסק (ממש לא בגלל הונו – מוותרת על הכסף) ..

אני צריכה את העור העבה שלו ואת העובדה שהקרינה לא מכאיבה לו ושהוא חושב שזה טוב לעולם. (בדיוק כמו שהייתי אני עד לפני 7 שנים) ..

עם האנרגיה והתעוזה העסקית שלו הייתי משקיעה בטכנולוגיה בטוחה,

כי ..  טכנולוגיה שמזיקה לבריאות אינה קידמה !

פרנק קלג, נשיא מיקרוסופט קנדה לשעבר, מדבר שנים על נזקי הקרינה הבלתי מייננת ועל הכרח בפיתוח טכנולוגיה בטוחה.

וכך גם דר' ג'ורג' קארלו, שנשכר ע"י תעשיית הסלולר "להוכיח" שאין בעיה, אך מצא את ההיפך – נזקים קשים של קרינה בלתי מייננת (למשל, אוטיזם ועוד בעיות נוירולוגיות שהולכות וגוברות), מאז הוא פועל לפיתוח טכנולוגיה בטוחה (ונרדף ע"י התעשייה)

וכך גם 'רופאים למען טכנולוגיה בטוחה' – ארגון רפואי הפועל להכרה בנפגעי הקרינה.

לאחרונה גם ..

נחשפו לציבור אלפי מחקרים המוכיחים כי הממשל ידע על נזקי הקרינה הבלתי מייננת כבר עשרות שנים – הארכיונים של דר' זורי גלזר.

אבל .. אילון מאסק, כנראה, לא היה מתחלף עם נפגעת קרינה, שהמיזם שלו יחסל לגמרי את המקומות המעטים בהם היא וחבריה נפגעי הקרינה (המתרבים מדי יום) עדיין יכולים לשהות ללא כאב.

ספק אם מאסק מכיר מישהןם כמונו – אזרחים ואזרחיות טובות וטובים, רבים מאיתנו עבדו בהי-טק והיו מנהלות ומנהלים בתעשייה. כולנו היינו בטוחים שהתקנים שומרים עלינו. טעינו. את הטעות שלנו ואת הפקרת הציבור גילינו רק אחרי שנפגענו מהקרינה המלאכותית, ההולכת וגוברת בסביבה העכשווית.

 

(ולא מדובר בדור 5 .. נפגענו מדור 2,3,4 ויש בינינו נפגעי דור ראשון או תשתיות חשמל, אט אט מצטרפים נפגעי מונים חכמים ודור 5)

וחבל שאילון מאסק לא מכיר אותנו שנאבקים לשרוד, לשוב לתפקוד (אם לא לחיות ולשגשג) , כי .. עם קצת מודעות יזמים כמו אילון מאסק, סטיב ג'ובס או ביל גייטס יכלו להרבות טוב

במצב הקיים .. נפגעי סביבה, ובכללם נפגעי קרינה, הולכים ומתרבים מדי יום

 



ועוד ..

על.. שבבים במוח – אילון מאסק יוצר עולם חדש מופלא

יישוב לנפגעי סביבה  (ואני "חוגגת" 3 שנים בבית בודד)

לנפגעי קרינה קשים אין היכן לגור

כשהבית הופך עוין – פליטים סביבתיים

וגם .. איך "להרגיש" קרינת רדיו (סלולרית, ואלחוטית)



 

הססמה "אין עדויות שקרינה אלחוטית מזיקה"  היא השקר הגדול של תקופתנו !

כך עולה מהארכיונים של דר' זורי גלזר    https://zoryglaser.com/  שנפתחו לציבור.

השקרנים – הממשל, ארגוני הבריאות, מקבלי החלטות, בכירים (ומדענים "מטעם") שאמורים לשמור על בריאות הציבור,  אך בגדו ובוגדים בתפקידם  ופועלים רק למען התעשייה ורווחיה.

 

דר' זורי גלזר עבד עבור הצי, ה- FDA ועוד סוכנויות ממשלתיות. הארכיונים שלו כוללים אלפי מסמכים, המראים כי הממשל ידע שהשידור האלחוטי (קרינת רדיו/ מיקרוגל) מזיק לבריאות כבר לפני עשרות שנים.  ביבליוגרפיה שפרסם דר' זורי גלזר ב- 1971 – השפעות בריאותיות של קרינת רדיו ומיקרוגל – הביבליוגרפיה בקישור

על הארכיון באתר של פרופ' מגדה חבס, שמעלה את הארכיון העצום לאינטרנט – עם מנגנון חיפוש מצוין.

קישור – הארכיון ההיסטורי של זורי על השפעות קרינה אלקטרומגנטית (מיקרוגל)

ב- 2010 קיבלה פרופ' מגדה חבס עותק של מסמך הביבליוגרפיה על השפעות וביטויים קליניים שמיוחסים לקרינת רדיו ומיקרוגל.  זה היה דוח ממכון המחקר הרפואי של הצי האמריקאי.   פרופ' חבס נדהמה שב- 1971 היו למעלה מ- 2,300 מקורות של מסמכים, שפירטו השפעות ביולוגיות של קרינה בתדרי רדיו ומיקרוגל מטכנולוגיות שונות, כולל ראדאר ותקשורת סלולרית, מכשירי ניווט ומכשירי תרפיה בגלי מיקרוגל וזרמי חשמל בגלים קצרים.  בביבליוגרפיה נכללו מאות מחקרים ממעבדות רציניות במזרח אירופה. ולצידם מחקרים מצבא ארה"ב, הצי האמריקאי וחיל האוויר האמריקאי, כמו גם דוחות ממשלתיים ומסמכים רבים, שחלקם צוטטו בספרות מחקרית אחרת או פורסמו.

איך יתכן שארגון הבריאות העולמי ותעשיות התקשורת ממשיכים לטעון כי אין מחקר אמין המראה נזקים מקרינה בלתי מייננת, ברמות שהן מתחת להנחיות ה"בטיחות" הקיימות לגבי אפקט חימום .. ?    שאלה את עצמה פרופ' חבס  .. הרי ברור ש ..  ידעו, גם ידעו.  ידעו ויודעים.

פרופ' חבס שמחה שמצאה אוצר – מקורות ותיקים על השפעות ביולוגיות ובריאותיות של קרינה אלקטרומגנטית מלאכותית.  מיד התקשרה לדר' זורי גלזר, שסיפר לה כי בהמשך הוסיף 9 נספחים לאותה רשימה –

6,000 מחקרים על השפעות ביולוגיות ובריאותיות של קרינה בלתי מייננת (קרינת רדיו ומיקרוגל).

מהמחקרים ברור כי חלק מהשינויים שנוצרים ברקמות הגוף מסוכנים (גם ברמות חשיפה נמוכות, שאינן מחממות).  .. אבל ..   התקנים לגבי קרינה בארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, יפן, ניו-זילנד וישראל, כמו גם רמות החשיפה המומלצות על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) מבוססים על אפקט חימום.  גופים אלה ממשיכים לטעון ש"אם זה לא מחמם זה לא פוגע".  ארגונים ומדינות אלו מכחישים ששדות ותדרים אלקטרומגנטיים (EMF) משפיעים על הגוף מתחת לסף החימום של קרינת מיקרוגל/ רדיו.

מדינות כמו רוסיה, בלוגריה, הונגריה, פולין, צ'כיה, שוויץ, סין, איטליה, לוכסנבורג וזלצבורג באוסטריה מאמינות כי קרינת רדיו לא מחממת יכולה לפגוע בגוף ביולוגי. במדינות אלו התקנים יותר בטוחים (אך לא מספיק).

דר' גלזר, מומחה בינלאומי בתחום ההשפעות הביולוגיות של קרינת רדיו/ מיקרוגל, שמר העתקים מכל המחקרים בביתו (במרתף, עליית הגג והמוסך).    פרופ' מגדה חבס הזמינה את דר' גלזר להרצאתה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת ג'ון הופקינס במרילנד, הוא הצטרף וענה על שאלות הקהל.

פרופ' חבס הצילה את 50 הארגזים.  סריקת מאות אלפי העמודים תיקח זמן רב (הכוונה לאפשר חיפוש במילות מפתח). הוחלט להתחיל בנדירים (כולל מחקרים ממשלתיים וצבאיים ותרגומי מסמכים טכניים זרים).

קישורים  ..

דר' זורי גלזר בקולו באתר של The Good Fight: Stories About Being a Public Health Advocate

ו.. גם עו"ד דפנה טחובר כתבה השבוע על אלפי המסמכים בארכיון החשוב שסופסוף נחשף לציבור.

וידאו –  פרופ' חבס מספרת על הארכיונים והתפתחות היסטורית של חקר נזקי הקרינה

פרופ' חבס ב- 2010 – פירוט הנושאים בין 2311 המקורות בביבליוגרפיה של דר' גלזר

ולהשוואה – הנחיות חשיפה לקרינה של ICNIRP 

 


תודה לכל הפועלות והפועלים לחשיפת האמת

סיכום מעט מעבודתה של דר מגדה חבס – תחלואה כרונית והקשר לזיהום אלקטרומגנטי

מה קורה לכדוריות הדם בחשיפה לוויפיי WI-FI – הדגמות מצולמות של דר' מגדה חבס ושל לנה פו



פרופ' מגדה חבס עורכת הרצאות רבות לצוות רפואה על השפעות ביולוגיות ובריאותיות, נזקי קרינה ותסמיני רגישות לקרינה

בקרוב,

כנס רפואי על השפעות בריאותיות של נזקי קרינה –  28-31 ינואר 2021

דר' אליזבת' סימור, רופאה מדאלאס טקסס, קוראת לצוותי רפואה וטיפול להירשם וללמוד:

"החשיפה לתדרים אלקטרומגנטיים גוברת בקצב מהיר ומגוון התסמינים רחב. רופאות ורופאים חייבים ללמוד איך להעריך ולנהל מקרים של נפגעי ונפגעות קרינה.  הכרחי כי רופאת ורופאים יקבלו הדרכה והכוונה לטיפולים מומלצים כדי לטפל במטופלות ומטופלים מורכבים אלה"

“EMF exposure is growing at a rapid pace and the list of symptoms are vast. Physicians must have a general understanding of how to evaluate and manage an EMF patient’s case.   It is paramount that physicians receive the education and recommended treatment guidelines on how to best care for these complex patients.”

אתר הכנס  https://emfconference2021.com/

 

הפיצו לרופאות ולרופאים שלכןם, לצוותי טיפול, חינוך, רווחה, סיעוד, רשויות מקומיות ומקבלי החלטות .. וכמובן, הורים.

 

סרטון ההזמנה לכנס על נזקי קרינה אלקטרומגנטית בתרגום לעברית

28-31 ינואר 2021

אתר הכנס  https://emfconference2021.com/


 

בהעדר מודעות ציבורית (וגרוע מזה, רפואית וממסדית) – אין מי שיציעו למתלוננים על תסמינים "דיאטת קרינה" לפני:

  • בדיקות מורכבות ויקרות, שחלקן עלולות לפגוע בבריאות.
  • נטילת משככי כאבים ותרופות פסיכיאטריות (שלא יועילו לאורך זמן אם הבעיה היא רגישות לקרינה, ואף יזיקו אם יש רגישות לכימיקלים).

קישור – "דיאטת קרינה" – בדיקה ראשונית, פשוטה וקלה

 


דר' פיירו לרכר, מרצה ודיקן בתוכנית ההתמחות בבריאות הציבור באוניברסיטה הרפואית של וינה אוסטריה, שהשתתף בכתיבת הנחיות הטיפול האירופאיות למניעה, אבחון וטיפול בבעיות בריאות הקשורות בחשיפה לתדרים אלקטרומגנטיים:

"בכל פרקטיקה רפואית, נתקלים במטופלות ומטופלים הסובלים מהשפעות בריאות חמורות, הקשורות ישירות או בעקיפין לשימוש במכשירים הניידים. יש סיכונים רבים לבריאות כתוצאה מהטלפונים הניידים וחשיפה לאנטנות".

אתר הכנס  https://emfconference2021.com/

תוכנית הכנס


בעברית – מעט מהמחקרים על רגישות לקרינה

 


בארץ דר' יעל שטיין, מהדסה עין כרם, פעילה בנושא

מעט מדבריה על ההיסטוריה של המחלה שלנו EHS, בתוכנית טלוויזיה על הידע הותיק שהיה ידוע בעבר אך הושכח לגבי אי סבילות לקרינה (או רגישות לקרינה) EHS ועל השפעות ביולוגיות של חשיפה לקרינה בלתי מייננת

 

מתוך הרצאתה של דר' שטיין בפורום מומחים באוניברסיטת תל אביב 2020  – כמה רגישים לקרינה יש

 


מדוע בישראל מתעלמים מסכנות הקרינה הבלתי מייננת? – חדשות השבת עם מיכל רבינוביץ'


על שקרים והסתרות של התעשיה:

זריעת ספק ובלבול – אסטרטגית הכחשת נזקים של תעשיות מזיקות

דר' ג'ורג' קארלו – חוקר אמיץ שיצא נגד תעשיית הסלולר ששכרה אותו כדי להכחיש נזקים ונרדף

על הטעיות מכוונות בפרשנויות "מדעיות" – פרסומים על ה"טעות" בבסיס מחקר הקרינה

שטיפת מוח ויח"צ בענין דור 5 – חוזרת על פשעי העבר, כך פועלת התעשייה

הממציא המזיק ביותר בהיסטוריה ומה ניתן ללמוד מסיפורו ומהתנהלות התעשייה

דר' ג'יימס רובין ("נוסבו") – אסון מדעי שהזיק לנפגעי הקרינה לדורותיהם

 

 

בארץ מסתובב ברשת קישור למסמך ממשלתי לגבי אמצעי לחימה לא קטלניים משנת 2002 – מסמך המעיד כי, בניגוד להצהרות כי אין נזקי מקרינה בלתי מייננת, ידוע היטב למקבלי החלטות ולמדעני הממשל (המדען הראשי) כי קרינה בלתי מייננת מזיקה (ומכאיבה) ויכולה לשמש ככלי נשק שאינו קטלני, אך פוגע ("אל-הרג"). וזה בדיוק מה שקורה לנו, נפגעי הקרינה, מהקרינה הסביבתית הגוברת. גם שאר האוכלוסייה נפגעת, גם אם לא באופן מיידי או ללא מודעות לקשר בין תחלואיהם לקרינה מהמכשירים הניידים בידיהם ובבתיהם.


סיכומים בעברית (עם קישורים):

כאבי ראש בקרב ילדים ותחלואת צעירים – מה לבדוק

רופאות ורופאים ישראלים שמתיחסים לרגישות לקרינה

מעט מהמחקרים על רגישות לקרינה

דר' מגדה חבס – מרצה על השפעות בריאותיות של קרינה בלתי מייננת לצוותי רפואה

מעט מהמחקרים הרבים על השפעות בריאותיות ונזקי קרינה בלתי מייננת

פגיעת קרינה אלקטרומגנטית בתאי הגוף – הסבר בעברית של ממצאי מחקרים

כאבי ראש ודימום מהאף – שילוב תסמינים שדורש בירור

דר' ברברה דוהמן על הסיכון הגובר לבריאות נפגעי הקרינה (ולחייהם) עם פריסת דור 5

למה במבדקים "ידועים" לא מצאו רגישות לקרינה?

כמה רגישים לקרינה יש – דר' יעל שטיין, הדסה עין כרם


 

 

פרופ' חבס מספרת על ההיסטוריה של חקר נזקי הקרינה  –  2010

 


למה נפגע הגוף מקרינה אלקטרומגנטית מלאכותית?

פרופ’ רוני זגר ממכון ויצמן בהרצאה בפורום המומחים באוניברסיטת תל-אביב, פברואר 2020 על “אותות בתאי הגוף בתגובה לקרינת רדיו”

במחקרו מ- 2007 עם ד”ר יוסי פרידמן נמצאה השפעה של קרינת רדיו על:

  • מנגנוני תקשורת בין תאים ובתוך התאים
  • יצירת רדיקלים חופשיים

בהרצאתו סקר פרופ' זגר את ממצאי מחקריו על השפעות קרינת רדיו (RF) ושדות מגנטיים על מערכות ותקשורת בתאי הגוף.

עמיר בורנשטין סיכם נקודות בהרצאותו:

בתאי גוף האדם כ- 8000 גריות (סטימולציות) שונות שהתאים מגיבים אליהן.  מספר דומה של רצפטורים וסנסורים ממוקמים על מעטפת התא. כ-25 דרכים מאפשרות הכנסת סיגנלים (אותות) לתא.

כ- 8000 תוצאות שונות יש לגריות אלו.

קיים גם אפקט הגברה חזק. האות מחוץ לתא יכול להיות חלש מאד (לדוגמא, מולקולה אחת של הורמון). כשתגובה מתחוללת בתוך התא היא יכולה להיות גבוהה יותר פי 10 בחזקת 8 מהגורם שחולל אותה.  

כשחל שיבוש במסלול של סיגנל כלשהו או בעיבוד שלו נוצרת פתולוגיה (מחלה).

בנוסף, ההשפעה מוגבלת בזמן ומשתנה בזמן.

לכן, כשיש השפעה של קרינה (גם כשהיא קטנה מאד) על מסלולים אלה – עלולה להיות השפעה גדולה מאוד בתוך התא.  ההשפעה לא חייבת להיות מיידית, ולא תמיד לאורך זמן (יש למדוד בזמן הנכון, למדוד בזמנים שונים כדי להבין מתי מתרחשת השפעה).

 

(מקור: הארץ – לידיעת מכחישי הנזקים ממכון דוידסון)

 

במחקריו,  פרופ' זגר התמקד ב- 4 מסלולים כאלה ובהשפעת הקרינה עליהם.

בשנות ה- 90 פותחו במעבדה שלו כלים לבדיקת השפעת הקרינה על מסלולים אלה בתוך תאי הגוף.

במחקר הראשון מצא ד”ר יוסי פרידמן כי קרינת רדיו השפיעה על מספר מסלולרי תקשורת וגרמה גם לעודף רדיקלים חופשיים בתא.

השפעה זו החלה החל מ- 0.005mW/cm2 שהם 5 מיקרו-וואט לסמ”ר רבוע (אחרי 5-10 דקות של חשיפה לקרינה).   ב- 0.11mW/cm2 נמדדה תגובה משמעותית.

בתאים שנבדקו לא היו השפעות על 2 מהמסלולים האחרים – זה מוכיח שלא היה אפקט תרמי, כלומר חימום (כי אם האפקט היה תרמי – כל המסלולרים היו מופעלים).

על ממצאי מחקר זה חזרו לפחות 11 מחקרים דומים עד מועד ההרצאה.

 

37 חלבונים יוצרו בגרעין התא כתוצאה מהשינוי באות/ סיגנל (לפי מחקר שביצע חוקר מוערך בשם דריוס –  DARIUSZ LESZCZYNSK).

במחקר המשך נבדקה השפעת קרינה בתדרים נמוכים מאוד (שדה מגנטי, 50HZ). נבדקו 12 סוגי תאים ובכולם נמדדה השפעה מסוימת. בחלק מהתאים נמדדה השפעה גדולה, בחלקם קטנה יותר. ההשפעה החלה מ- 0.5 מיקרו טסלה (נמדדה תגובה גם ברמות נמוכות יותר).

 

מחקרים אחרים מראים מסלולים נוספים.

כתוצאה מכך, עלתה השאלה מה משמש כ"אנטנה" – מה הגורם בתאי הגוף ש”קולט” את הקרינה?

התגלית היתה כי ה"אנטנה" הוא NADH OXIDASEהגורם (והתוצאה) הוא רדיקלים חופשיים. את התגובה מתחילה מולקולה מחומצנת של NADH, והתוצאה היא ייצור מוגבר של רדיקלים חופשיים בתוך תאי הגוף.

ספרות רבה מראה כי אחת מתוצאות החשיפה לקרינה בלתי מייננת היא עודף ברדיקלים חופשיים.

אותו מכניזם מתקיים גם בקרינת רדיו וגם בשדה מגנטי בתדר נמוך.

יתכן שקיימים ערוצים נוספים בהם מופעלים ערוצי תקשורת ושיבוש פעולת התא (למשל, תעלות סידן VGCC של מרטין פול 2014).

באיור – מסלול ההשפעה של קרינה דרך NADH OXIDASE על ERK.

 

מהו ERK  ?

בתאים חיים פועלות "מרכזיות" תקשורת שמנתבות מסרים מחוץ לתא אל גרעין התא ולאברונים. מרכזיות אלו הן קולטנים חלבוניים שממוקמים בקרום התא – קצה שלהם פונה מחוץ לתא וקצה אחר לתוך התא.

כשקולטנים מזהים מולקולות כימיות (גורמי גידול, הורמונים) או חשים גירויים פיסיים (חום, קרינה) הם מופעלים להעברת המסר לנמען בתוך התא. התאים מגיבים למסרים בייצור חלבונים שממחוללים תהליכים ביולוגיים (התרבות, התמיינות, ואפילו מוות תאי מתוכנן).

העברת מסר בהתא היא תהליך מורכב, שגילה פרופ' רוני זגר, כשעבד כחוקר במעבדה של חתן פרס נובל, אדווין קרבס, באוניברסיטת וושינגטון.

נתיבי תקשורת תוך-תאית מבוססים על שרשרת 5-8 חלבונים שקולטים מסר מחלבונים לפניהם ומעבירים הלאה (לרוב המטרה היא גרעין התא). אמצעי התקשורת הוא מולקולות זרחן שמצורפות לכל חלבון שמעביר מסר.

בכל תא יש כ-200 "מרכזיות" שמקבלות מאות מסרים במהלך חיי התא וכל אחד מחייב תגובה ייחודית. בתא פועלים סך הכל כתריסר קווי תקשורת בהם עוברים כל המסרים האלה, שמעבירים אותות שונים ומסרים ייחודיים רבים.

פרופ' זגר הראה כי מערכות התקשורת בתא יכולים להעביר מסרים ייחודיים בזכות הסתעפות הקווים הראשיים לקווי תקשורת משניים, בדומה למערכות מענה קולי בארגונים גדולים (זה נמצא יחד עם החוקר ד"ר יואב שאול ופורסם בכתב העת המדעי Biochemical Journal).

בחקר מסלול תקשורת הנקרא ERK התגלה כי יש לו 'מספרי שלוחה' שונים הקרויים ERK1, ERK1b, ERK1c, ERK1d.

מחקר נוסף העלה שכל "שלוחה" מגיבה רק למסרים שייחודיים לה.

מסלול ERK אחראי לחלוקת התא, בין השאר.

בזמן החלוקה, תא של יונק חייב לשבור אחד ממרכיביו (מערכת הגולג'י) לאלפי שברים, שנחלקים בין תאי הבת (התאים החדשים), ואז יוצרים, בכל תא בנפרד, מערכות גולג'י חדשות.

המסר שמורה לתא לבצע תהליך זה עובר רק בשלוחת משנה של מסלול התקשורת ERK, הקרויה ERK1c, ומסלול התקשורת המרכזי, ERK1, לא משתתף בתהליך זה.

חקר תהליכים אלה מסייע להבין גורמים לתקלות בתקשורת שעלולות לגרום לאי-תיפקוד בתהליכים תאיים. לדוגמא, הבנת מסלולי תקשורת עשויה לסייע בפיתוח תרופות ללא השפעות לוואי למחלות, כמו סרטן.

נחזור לממצא כי תאים חיים קולטים מסרים מטלפונים סלולריים – הממצא ממחקרם של פרופ' זגר וד"ר יוסף פרידמן.

תאים חיים מגיבים לאותות קרינה מטלפונים ניידים. נבדק תחום התדרים והעוצמות של רשתות הטלפונים הסלולריים, בזמני חשיפה של עד 45 דקות.

נמצא כי אותות תקשורת של טלפונים עוברים לתוך התא במסלול התקשורת ERK. התאים הגיבו לקרינת הטלפונים במספר "תשובות", בהתאם לשינויים בתדרי הקרינה ובעוצמתה.

פרופ' זגר וד"ר פרידמן שיערו כי בין קווי התקשורת (הטלפונית והתוך-תאית) מתווכות מולקולות של רדיקלים חופשיים, שנוצרות בתאים בתנאים פיסיולוגיים שונים. הן יכולות להשתתף בתהליכים תאיים כמו שגשוג, או תהליכים המובילים להתפתחות מחלות שונות, לרבות סרטן.

המדענים אומרים כי קרינה של טלפונים סלולריים עשויה להיות אחד מהגורמים להיווצרות רדיקלים חופשיים, שמפעילים מסלול תקשורת תוך-תאית ERK. מסלול זה, על מסלולי המשנה שלו, מאפשר לתא חי להגיב בדרכים שונות על עוצמות קרינה ותדרים שונים.

 

איור ממחקר המראה השפעת חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית על תהליכי חמצון שעלולים לפגוע במבנים תאיים בתאי עצב במערכת העצבים המרכזית

 

השפעת חשיפה לקרינה על כדוריות הדם – הדגמות מטלטלות של לנה פו ושל דר' מגדה חבס

 

בעבר, ציינו כי ניתן להתמקד ב- 8 פתולוגיות פיזיולוגיות עיקריות, שנמצאו כנובעות מחשיפות לקרינה בלתי מייננת – השפעות שאינן תרמיות (לא חימום).

נמצא כי חשיפה יומיומית לשדות אלקטרומגנטיים (מלאכותיים) בתדרי סלולר וויפי:

  1. פוגעת במערכת העצבים והמוח, ומובילה למגוון הפרעות נוירולוגיות.
  2. תוקפת את המערכות האנדוקריניות בגוף ופוגעת באיזון ההורמונלי.
  3. מייצרת לחץ חמצוני ונזק של רדיקלים חופשיים, אשר תפקידם מרכזי במחלות כרוניות רבות.
  4. פוגעת ב-DNA בתאים.
  5. מובילה לרמות גבוהות של אפופטוזיס (מנגנון המתת תאים).
  6. גורמת לפגיעה בפוריות של גברים ונשים.
  7. מביאה לשיבוש באיזון סידן תוך-תאי ולאיתות יתר של סידן.
  8. תורמת להגברת 15 מנגנונים שונים בגוף המשמשים לייצור וביטוי מחלת הסרטן.

הספרות מראה כי תדרים אלקטרומגנטיים מלאכותיים גורמים גם לתופעות של:

  • הפרעות קצב לב מסכנות חיים.
  • דמנציות מוקדמות מאד.

וקיימות עדויות לכך שחשיפות לקרינה בלתי מייננת ברחם וזמן קצר לאחר הלידה עלולות לגרום להפרעות קשב וריכוז ולאוטיזם.

מקורות – מחקרים מאמרים וסקירות מדעיות על השפעות בריאותיות של קרינה בלתי מייננת

(לכל אחת מהשפעות מזיקות אלו, יש במסמך זה רשימת סקירות מדעיות, המציגות ראיות ממשיות ומשמעותיות).

התיחסות של פרופ' מרטין פול ל- 8 ההשפעות החוזרות שוב ושוב במחקרים – כשלון התקנים

הסבר שהוצג בעבר למנגנון אחר של השפעת קרינה אלקטרומגנטית אלחוטית מלאכותית על תאי הגוף

פרופ' מרטין פול חשף מנגנון נוסף של נזק ביולוגי

מחקרים רבים מראים כי חשיפות לתדרים אלקטרומגנטיים (מלאכותיים) מייצרות השפעות (לא תרמיות/ מחממות) מגוונות בגוף החי, באמצעות הפעלת מנגנון תעלות סידן – VGCC.

מנגנון זה מופעל בתאי גוף האדם ובעלי חיים ואף בתאים צמחיים, בהם מעורבות תעלות סידן דומות.

ההשפעות הביולוגיות המוזכרות למעלה, שהודגמו במחקרים חוזרים כנובעות מחשיפות לקרינה אלקטרומגנטית בלתי מייננת, יכולות לנבוע מהפעלת מנגנון תעלות סידן תלויות מתח ( VGCC), באמצעות הגברת ריכוז יוני סידן (Ca2+i) בתוך התאים.

 

כל אחת מההשפעות הפיזיקליות המזיקות, שצוינו למעלה, נגרמת על ידי מנגנון הפעולה העיקרי של תדרים אלקטרומגנטיים (EMF) גלי מיקרו / בתדר נמוך יותר – הגורם להפעלת תעלות סידן מופעלות מתח חשמלי  VGCC .

וכל אחת מהשפעות אלו נובעת ממה שמכונה downstream effects of VGCC activation (השפעות במורד הזרם של הפעלת VGCC).

חשוב לדעת ש ..

חוקרים הדגישו כי זה מראה לא רק שהשפעות אלו מתרחשות בגוף, אלא גם מהווה הסבר כיצד ומדוע הן יכולות להופיע.

הרגישות יוצאת הדופן של חיישן המתח VGCC (בתעלות הסידן בתאי הגוף) לכוחות התדרים האלקטרומגנטיים מבהירה, מעל לכל ספק, כי הנחיות הבטיחות הנוכחיות והתקנים הקיימים כופים על הציבור כולו, כולל ילדים רכים ונשים הרות, להיחשף לרמות קרינה EMF שהן בערך פי 7.2 מיליון פעמים גבוהות מדי.

רגישות זו ניתנת לניבוי על ידי מודלים פיזיקליים.

כלומר, הפיזיקה והביולוגיה מצביעות על אותו מנגנון פעולה של EMFs בתדרים שאינם תרמיים.

(מקור התרשימים)

את הבנת ההשפעות הבריאותיות של קרינת רדיו על ידי הפעלה של VGCC אנחנו חייבים לפרופ' מרטין פול, 2013.

במאמרו החשוב סקר מרטין פול השפעות ונזקים ביולוגיים של חשיפה לקרינה בלתי מייננת, כתוצאה מהפעלה של תעלות סידן מבוקרות מתח  (תעלות סידן בין תאיות אשר מופעלות עם שינוי במתח חשמלי, הסביר ד”ר זמיר שליט”א)

תעלות אלו נקראות voltage-gated calcium channels ובקיצור VGCC.

בסקירה נבחנות השפעות ביולוגיות של קרינה בלתי מייננת, בעיקר קרינת רדיו, ומצוטטים מחקרים שונים, המדגימים נזקים לדנ"א ויצירת רדיקלים חופשיים. נזקים אלה נקשרים לרצף פעולות, לשינויים ולנזקים כתוצאה מחשיפה לקרינת רדיו (סלולר, וויפיי וכו').

ההשפעה הראשונה היא הפעלת תעלות סידן מבוקרות מתח. השפעה זו מתחילה שרשרת השפעות בגוף – זו השפעה במנגנון פיזיקלי.

מאמר זה עבר ביקורת עמיתים מקיפה לפני פרסומו.

כתב העת המכובד מדורג גבוה בתחום “רפואה, מחקר וניסוי”.

המאמר זכה לשבחים באתר מדעי חיצוני Global Medical Discovery web site כאחד מהמאמרים הרפואיים החשובים של 2013

קישור למחקר – אתר NCBI

איך וויפיי ותדרים אלקטרומגנטיים פוגעים בגוף הביולוגי – הרצאתו של פרופ' מרטין פול

Electromagnetic fields act via activation of voltage-gated – MARTIN PALL

מאמר על השפעות נוירופסיכיאטריות של קרינה בלתי מייננת, כולל דכאון – מרטין פול

הסבר של תמי קדים לגבי תעלות סידן תלויות מתח ותפקידן בהעברת האותות העצביים בגוף:

תאי העצב מהווים מערכת תקשורת בגוף. התקשורת מועברת כאות חשמלי שעובר לאורך העצב. כשתא העצב מסתיים, האות עובר לתא הבא, שיכול להיות תא עצב או תא שריר.

האות עובר מעצב אחד לשני (או מעצב לשריר) דרך האיזור בין התאים שנקרא סינפסה. הוא עובר על ידי חומרים שנקראים נוירוטרנסמיטרים (מוליכים עצביים).

לפני שעובר האות הם נמצאים בבועות בקצה תא העצב, וממתינים לאות שיגרום להם להשתחרר מתא העצב ולהגיע לתא הבא.

(איור – ויקיפדיה)

כאשר מגיע אות חשמלי לקצה תא העצב, כלומר לאיזור שלפני הסינפסה, מתרחש שינוי מתח חשמלי.

בדופן הסינפסה יש תעלות מיוחדות שרגישות לשינויי מתח.

כאשר מתרחש שינוי המתח החשמלי, תעלות אלו נפתחות ומאפשרות ליוני סידן להיכנס לתוך התא.

יוני הסידן שנכנסים לתא גורמים לכך שבועות הנוירטרנסמיטרים מתמזגות עם דופן התא, נפתחות, ומאפשרות לנוירוטרנסמיטרים להגיע לתא הבא ולהמשיך את העברת האות.

מכאן ניתן להבין כמה חיונית פעולתן של תעלות אלה – כמה חשוב שהן יישארו סגורות כשאין אות שיש להעביר לעצב הבא, ושייפתחו כאשר יש אות כזה.

פתיחה של התעלות, בלי שמגיע אות דרך העצב – תגרום לשחרור נוירוטרנסמיטרים ללא צורך. זה יגרום לאותות-דמה שיעברו ללא בקרה לאורך תאי העצב, ויגרמו לתופעות נוירולוגיות (כמו אפילפסיה ותופעות רבות אחרות).

(מקור התרשים)

גלים אלקטרומגנטיים הם שדות חשמליים ומגנטיים, שמתפשטים במרחב באופן מחזורי, ולכן הם עלולים לגרום לשינויים במתח החשמלי.

כך הם עלולים לגרום לשינוי מתח בדופן תא העצב שיפעיל את תעלות הסידן, כאילו הגיע לשם אות חשמלי, מבלי שעבר אות כזה בתא העצב.

יש בתאי העצב עוד תעלות תלויות מתח של יונים אחרים, עם תפקידים נוספים, כמו למשל "חיזוק" האות החשמלי כשהוא עובר לאורך תאי עצב ארוכים בלי לדעוך, כדי שיגיע ליעדו בלי להיעלם בדרך.

אין ספק, מסכמת תמי קדים, שגם תפקוד התעלות הללו עלול להשתבש כתוצאה מהפעלת שדה חשמלי חיצוני, מהסוג שלא היה קיים לאורך שנות ההתפתחות האבולוציונית של הגוף שלנו, כך שאנחנו לא מותאמים לתפקד בסביבה שלו.

(תמי קדים בעלת תואר ראשון בהנדסת חשמל ותואר שני בגיאופיסיקה. את הדוקטורט נאלצה להפסיק עקב פגיעה סביבתית. כמו רבים וטובים, תמי היא חלק מקהילת רגישי הקרינה והכימיקלים)

מחקרים על השפעות קרינה בלתי מייננת באתר של עמיר בורנשטין

 

כיצד קרינה אלחוטית גורמת להשפעות בריאותיות בהפעלת מנגנון VGCC – הרצאה של פרופ' מרטין פול

 

על מנגנון NO/ONOO בגוף – פרופ' מרטין פול

 

מרטין פול בפורום המומחים באוניברסיטת תל אביב, פברואר 2020

 

צילומי ההרצאות בפורום המומחים בנושאי קרינה בלתי מייננת והשפעותיה – אוניברסיטת תל אביב, פברואר 2020

 

ולמה זה חשוב..?

תקני הבטיחות מבוססים על הנחה שגויה שקרינה לא מייננת (ולא מחממת) לא מזיקה

גם פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה שאין לתקנים רלבנטיות לבריאות

מאמר על מנגנון הפגיעה של קרינה אלקטרומגנטית במערכות חיוניות בגוף.מדובר בקרינה בלתי מייננת – אלחוטית, סלולרית, וויפיי,…

פורסם על ידי ‏‎Gal Weiss‎‏ ב- יום שישי, 15 במאי 2020

 

ראיון של מרטין פול לשריל אטיקסון

שריל אטקינסון מהתוכנית Full Measure מראיינת את הפרופסור המפורסם מרטין פול, מהחוקרים הבכירים בעולם בחקר השפעות קרינה אלקטר-מגנטית על גוף האדם. פול הוא בעל תואר ראשון בפיסיקה ותואר שלישי בביוכימיה וגנטיקה.בואו ושמעו על נזקי קרינת הסלולר, ואת הסיבות שלדברי החוקר מונעות מהממצאים על נזקי הקרינה לעצור את פרישת טכונולוגיות הדiר הoלולר' החמ'ש'.תורגם במיוחד בשבילכם. תהנו.

פורסם על ידי ‏‎Goor Gili Sasson‎‏ ב- יום שני, 10 באוגוסט 2020

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמרו על קשר

הרשמו כדי לקבל עדכונים על החלטות, ישיבות של העמותה, כינוסים, אירועים וחדשות אחרות בנוגע לעמותה ולפעילותיה.